Business Intelligence v akci
Kontaktujte nás na +420 511 116 188 nebo info@intecs.cz

Digitální transformace Retailu

Digitální transformace Retailu

Vzhledem k rychle rostoucímu podílu online prodeje všeho zboží se neustále zvyšuje tlak na klasické kamenné řetězce. Zákazníci si velmi rychle zvykají na služby, které jim nabízí prodejci na internetu. Ať už se jedná o personalizovanou nabídku nebo doručení do dvou hodin až ke dveřím. Kamenné řetězce se na to snaží reagovat nabídkou svých služeb na internetu. Tyto služby jsou ale většinou svými procesy odděleny od těch, které řetězce po dlouhé roky ladili téměř k dokonalosti v offlinu. Díky tomu retailerům narůstají náklady na provozování služeb na internetu a tyto aktivity jsou ztrátové. Aby bylo možné uspět, musí kamenné řetězce sjednotit oflline i online prodej do jednotných a vzájemně propojených procesů. Navíc musí kompletně projít procesem digitální transformace, aplikovat agilní metodiky řízení a neustále inovovat. Jedním z klíčových faktorů, který ovlivní úspěch firmy v transformační vlně je schopnost zapojení umělé inteligence a dat. Zapojení umělé inteligence a kognitivních služeb umožnuje navázat úzké spojení mezi obchodníkem a zákazníkem. Díky tomu lze přinést zákazníkovi na míru personalizovanou službu s využitím existující sítě kamenných prodejen a logistiky.

Jedním z inspirativních příkladů je Globus. Služby jako Scan&Go nebo nově Click&Go se snaží využít existující platformu k uspokojení požadavků, na který je zákazník zvyklý z onlinu. Současná konkurenční výhoda Globusu je i v tom, že díky těmto službám sbírají velké množství dat o chování zákazníků. Rozhodující nyní bude, jak Globus dokáže s těmito daty pracovat.

Nově se objevují tyto požadavky zákazníků v retailu a ecommerce:

  • Online komunikace s obchodníkem v realném čase
  • Personalizace nabídky
  • Relevantní doporučování
  • Dlouhotrvající vztah se značkou
  • Efektivně strávený čas při nakupování

Tyto nové požadavky zákazníků formují následující trendy v retailu a ecommerce:

  • Adaptivní homepage: Rozpoznáním zákazníka při vstupu na web a propojení s daty z minulých nákupů s využitím umělé inteligence je možné přizpůsobit domovskou stránku na míru zákazníkovi.
  • Dynamický dosah: Pokročilé CRM a marketingové systémy se dokáží učit z chování zákazníků a přizpůsobit outbound marketing doporučeními na míru a relevantním obsahem.
  • Podpora v reálném čase: Assistent na bázi umělé inteligence (chatbot) dokáže konverzovat se zákazníkem a pomoci mu v nákupním procesu.
  • Optimalizace procesů: Systémy umělé inteligence dokáží efektivně řídit sklady, alokaci zboží, distribuci a další procesy v reálném čase.
  • Inovace: Sběr dat o chování zákazníků a procesů lze využít pro kontinuální zlepšování služeb a inovace.
  • Forecasting poptávky: Umělá inteligence umožňuje vytěžit data o zákaznících a retailovém trhu k identifikaci současných trendů v poptávce zákazníků a tomu přizpůsobit marketing a obchodní strategii.

Zajímá vás více informací o trendech v retailu? Kontaktujte nás nebo nás navštivte na konferenci Obchod a retail 4.0. Registrace je zdarma.