Business Intelligence v akci
Kontaktujte nás na +420 511 116 188 nebo info@intecs.cz

Je Vaše firemní Business Intelligence neohrabaným medvědem?

Je Vaše firemní Business Intelligence neohrabaným medvědem?

Mnoho firem se ke svým nashromážděným datům chová jako k medvědovi v ZOO. Občas se na ně manažeři, nejlépe jednou ročně, při uzávěrce podívají, ale nechávají je i nadále uzavřené v kleci. Proč ale jen málo firem využívá jejich skutečný potenciál? 

Medvěd skutečně na první pohled působí jako silné, ale neohrabané zvíře. Ale zapomíná se, že je to zvíře chytré, na což poukazuje i před stoletími napsaná bajka, ve které si mazaný jezevec a medvěd dávají navzájem hádanky. Protože jezevec si myslí, že je chytřejší než medvěd, nabídne, aby mu dal medvěd korunu vždy, když neuhodne jeho hádanku. A naopak, když neuhodne on, dá medvědovi celou stokorunu, s čímž medvěd souhlasí.                                      

Jezevec dává za sebou tři jednoduché otázky, ale medvěd ani napotřetí žádnou z nich neuhodne, a proto dá jezevci tři koruny. Teď je na řadě medvěd, jehož otázka zní docela jednoduše:  „Co to je? Když to leze nahoru, tak je to zelené a má to čtyři nohy. Ale když to leze dolů, tak už to má nohou osm a navíc je to červené!“                                                     

Jezevec přemýšlí, až se mu kouří z hlavy a stále nemůže na žádnou odpověď přijít! Po hodině marného přemýšlení to vzdává. Obrátí se na medvěda, v ruce má stokorunovou bankovku a s nedočkavostí se jej ptá, co že to vlastně je. Medvěd se na něj podívá a pronese s medvědím klidem: „Tady máš ještě další korunu. Já to taky nevím…“                 

Nepřipadá vám to tak nápadně podobné situaci v současném firemním světě? Potřebujete například informaci o trhu, Vaší firmě nebo o zákaznících. A navíc ji potřebujete právě teď a nejlépe v několika málo číslech, abyste mohl/a udělat optimální strategické rozhodnutí! Ale kde tato data vzít? Vaši kolegové a podřízení buď sami nevědí, nebo přinášejí z různých oddělení neúplná data, narychlo sestavená v excelovské tabulce, která si někdy i protiřečí! Navíc ztrácíte hodně svého drahocenného času s jejich interpretací…                                                                   

Ano právě čas a informace jsou v dnešním firemním světě těmi nejdražšími komoditami! Pokud právě tyto dva rozpínající se živly dostanete pod kontrolu, získá Vaše firma neocenitelnou konkurenční výhodu.                     

Plno informací už však Vaše firma má nyní – ve svých informačních, účetních a CRM systémech. Ale i v různých nesdílených databázích v rámci jednotlivých oddělení. Takže stačí je jen správně utřídit, porovnat a především srozumitelně interpretovat, aby tyto dostupné informace mohly poskytnout tu nejlepší službu především pro Vaše strategická rozhodnutí.                                                                                                                                                                 

Tyto činnosti, pro někoho tak složité a odtažité, nás naopak velmi baví a těší nás navíc spokojenost našich klientů. Slovní spojení Business Intelligence pro své klienty neobalujeme odborným nesrozumitelným žargonem, ale snažíme se jim jej představit, jak funguje v praxi, navíc přímo v jejich firemním prostředí.