Business Intelligence v akci
Kontaktujte nás na +420 511 116 188 nebo info@intecs.cz

Než to vysvětlím ajťákovi, tak už ta data nebudu potřebovat!

Než to vysvětlím ajťákovi, tak už ta data nebudu potřebovat!

Potřebovali jste jako manažeři někdy udělat report, ale když jste pracovníkům IT oddělení vysvětlili, jaká data chcete získat a jak by měl celý jejich výstup vypadat, připadali jste si, jako byste byli z Marsu a oni z Venuše? Jak je možné, že dvě skupiny tak inteligentních bytostí mají problém se vzájemnou komunikací? 

Komunikace mezi manažery a „ajťáky“ je ve většině firem složitá, ne-li problematická. Manažeři většinou mají jen předběžné představy, jak by nový projekt nebo report měl vypadat, zvláště když neznají přesné technické specifikace. Na druhé straně pracovník z IT oddělení potřebuje právě přesné a jasné zadání. Jaký je tedy nejefektivnější postup komunikace se členy IT oddělení?

  • Přesné, jasné a strukturované zadání zaslané nejlépe emailem
    • Zadání vždy v jednotlivých bodech a v postupných krocích
    • Definování časového harmonogramu (nejlépe sníženého, abyste měli časovou rezervu na několikeré upomínání)
    • Nepoužívat příliš detailů, komplikovaných souvětí a žádných manažerských termínů
    • Hlavní zakázaná slova: možná, trochu, asi, téměř, to se uvidí, to se určitě nějak dořeší…. 
  • Trpělivost při jednání
    • Jen málokdy “ajťák” souhlasí s Vaším novým projektem nebo reportem hned napoprvé
    • Potřeba se dopředu připravit a zahrnout i pro Vás nedůležité věci (nejlépe časově nebo technicky velmi složité), které můžete odstranit, abyste ukázali snahu o Vaši vstřícnost při jejich prvních námitkách 
  • Jednejte emailem nebo telefonicky, osobně pak přímo v kanceláři IT oddělení
    • Mluvte pomalu a srozumitelně, do projevu nedávejte velké emoce, neboť „ajťák“ je osoba spíše introvertní, která se rychle obrací do sebe, a tím přestává komunikovat úplně
    • Nápadně neukazujte svoji neznalost IT technologií
    • Nezkoušejte používat naučené IT vtipy, které „ajťáka“ většinou od lidí mimo IT sféru nechává úplně netečným, neboť nechápou, co je na takovémto vtipu směšného. Například:

Technik, obchodník a ajťák spolu jedou autem, když autu náhle přestane běžet motor a zastaví.

Technik navrhuje: „Co kdybychom zkusili otevřít kapotu a podívali se na to, kde je závada?“

Obchodník navrhuje: „Co kdybychom zkusili jít každý jiným směrem najít telefon a zavolat autoservis?“

Ajťák navrhuje: „Co kdybychom zkusili vystoupit a nastoupit?“

 

Pokud se Vám zdá i tato nápověda složitá nebo si stále na tuto obtížnou komunikaci se zástupci IT oddělení netroufáte, nezoufejte, máme pro Vás řešení, a sice BI Self Service.

Pod tímto anglickým názvem se skrývají samoobslužné technologie, které pomáhají analyzovat data jak z různých datových zdrojů v návaznosti na primární datový sklad organizace, tak i zcela mimo něj. Tyto technologie tak pomáhají všem manažerům a ostatním uživatelům, kteří chtějí sami pracovat aktivně s daty. Tím se snižuje závislost na IT oddělení, tedy nutnost přesné specifikace, sledování jejich činnosti a především čekání na vypracování nového projektu nebo reportu, případně zhotovení úpravy v databázi či datovém skladu. BI-self service je skvělý doplněk pro manažery a analytiky, kteří si chtějí udělat sami a rychle report, který by jinak trval dny nebo týdny.

Více o těchto našich službách naleznete na adrese: https://www.intecs.cz/sluzby/ . A o výsledcích našich realizovaných služeb se můžete dozvědět na adrese: www.intecs.cz/zakaznici/.