Potřebovali jste jako manažeři někdy udělat report, ale když jste pracovníkům IT oddělení vysvětlili, jaká data chcete získat a jak by měl celý jejich výstup vypadat, připadali jste si, jako byste byli z Marsu a oni z Venuše? Jak je možné, že dvě skupiny tak inteligentních bytostí mají problém se vzájemnou komunikací?
Komunikace mezi manažery a „ajťáky“ je ve většině firem složitá, ne-li problematická. Manažeři většinou mají jen předběžné představy, jak by nový projekt nebo report měl vypadat, zvláště když neznají přesné technické specifikace. Na druhé straně pracovník z IT oddělení potřebuje právě přesné a jasné zadání. Jaký je tedy nejefektivnější postup komunikace se členy IT oddělení?
- Přesné, jasné a strukturované zadání zaslané nejlépe emailem
- Zadání vždy v jednotlivých bodech a v postupných krocích
- Definování časového harmonogramu (nejlépe sníženého, abyste měli časovou rezervu na několikeré upomínání)
- Nepoužívat příliš detailů, komplikovaných souvětí a žádných manažerských termínů
- Hlavní zakázaná slova: možná, trochu, asi, téměř, to se uvidí, to se určitě nějak dořeší….
- Trpělivost při jednání
- Jen málokdy “ajťák” souhlasí s Vaším novým projektem nebo reportem hned napoprvé
- Potřeba se dopředu připravit a zahrnout i pro Vás nedůležité věci (nejlépe časově nebo technicky velmi složité), které můžete odstranit, abyste ukázali snahu o Vaši vstřícnost při jejich prvních námitkách
- Jednejte emailem nebo telefonicky, osobně pak přímo v kanceláři IT oddělení
- Mluvte pomalu a srozumitelně, do projevu nedávejte velké emoce, neboť „ajťák“ je osoba spíše introvertní, která se rychle obrací do sebe, a tím přestává komunikovat úplně
- Nápadně neukazujte svoji neznalost IT technologií
- Nezkoušejte používat naučené IT vtipy, které „ajťáka“ většinou od lidí mimo IT sféru nechává úplně netečným, neboť nechápou, co je na takovémto vtipu směšného. Například:
Technik, obchodník a ajťák spolu jedou autem, když autu náhle přestane běžet motor a zastaví.
Technik navrhuje: „Co kdybychom zkusili otevřít kapotu a podívali se na to, kde je závada?“
Obchodník navrhuje: „Co kdybychom zkusili jít každý jiným směrem najít telefon a zavolat autoservis?“
Ajťák navrhuje: „Co kdybychom zkusili vystoupit a nastoupit?“
Pokud se Vám zdá i tato nápověda složitá nebo si stále na tuto obtížnou komunikaci se zástupci IT oddělení netroufáte, nezoufejte, máme pro Vás řešení, a sice BI Self Service.
Pod tímto anglickým názvem se skrývají samoobslužné technologie, které pomáhají analyzovat data jak z různých datových zdrojů v návaznosti na primární datový sklad organizace, tak i zcela mimo něj. Tyto technologie tak pomáhají všem manažerům a ostatním uživatelům, kteří chtějí sami pracovat aktivně s daty. Tím se snižuje závislost na IT oddělení, tedy nutnost přesné specifikace, sledování jejich činnosti a především čekání na vypracování nového projektu nebo reportu, případně zhotovení úpravy v databázi či datovém skladu. BI-self service je skvělý doplněk pro manažery a analytiky, kteří si chtějí udělat sami a rychle report, který by jinak trval dny nebo týdny.
Více o těchto našich službách naleznete na adrese: https://www.intecs.cz/sluzby/ . A o výsledcích našich realizovaných služeb se můžete dozvědět na adrese: www.intecs.cz/zakaznici/.